Rok 2020/2021
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 7/2020/2021
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pstrągowej
z dnia 24 lutego 2021 roku
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2021-2022
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W PSTRĄGOWEJ
Na postawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Lp. |
Zakres działań |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
1 |
Stworzenie internetowej strony BIP szkoły. |
Dyrektor |
Umowa z firmą zewnętrzną |
Luty 2021 |
2 |
Dostosowanie strony internetowej szkoły dla osób niepełnosprawnych, zmiana strony www. Szkoły. |
Dyrektor |
Umowa z firmą zewnętrzną |
Luty 2021 |
3 |
Powołanie koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora. Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej BIP szkoły. |
Dyrektor |
Zarządzenie dyrektora szkoły Zamieszczenie informacji na stronie BIP szkoły |
Luty 2021 |
4 |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 20219 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przedłożenie dyrektorowi do zatwierdzenia. Publikacja na stronie internetowej BIP. |
Marzec 2021 |
5 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej. Zapewnienie dostępu alternatywnego. |
Koordynator |
Podanie na stronie internetowej BIP informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektoniczny, cyfrowym i informatycznym z art. 6 ustawy Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wparcia innej osoby, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). |
Realizacja w całym okresie działania |
6 |
Analiza stanu obiektu szkolnego pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna.
Wewnętrzny audyt dotyczący architektonicznej dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych. |
Koordynator
Inspektor BHP |
Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Konsultacje i przekazanie propozycji dotyczących alternatywnych rozwiązań. Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności w każdym obszarze. |
Marzec 2021 |
7 |
Zewnętrzny audyt o stanie dostępności cyfrowej. |
Koordynator
Informatyk szkolny |
Firma zewnętrzna P.W PROJEKT. Uzyskanie danych o możliwościach dostępności cyfrowej szkolnej strony internetowej i strony BIP. Zaplanowanie propozycji zmian, alternatywnych rozwiązań oraz oszacowanie kosztów poprawy dostępności w tym obszarze. |
Marzec 2021 |
8 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu. |
Koordynator |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. |
Marzec 2021 Do 25.03. br. |
9 |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz. U. 2019. Poz.1696 ze zm.). |
Koordynator |
Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi i opublikowanie na stronie BIP szkoły. |
Do 31 marca 2021 |
10 |
Tworzenie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych i miejsc rodzinnych. |
Koordynator |
Aktualizacja dostępności architektonicznej i technicznej |
Kwiecień /maj2021 |
11 |
Oznaczenie drogi dojścia do budynku i ewakuacji dla osób niepełnoprawnych, poprawa planów technicznych parteru. |
Koordynator Inspektor BHP |
Zakupienie znaków odpowiednich, poprawienie planów ewakuacji i planów technicznych budynku, w szczególności parteru. |
Maj/ lipiec 2021 |
12 |
Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami , a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej z jakimi się zmagają podczas kontaktów ze szkołą SP 2 w Pstrągowej |
Koordynator Pracownicy szkoły |
Zbieranie informacji ustnych pisemnych lub drogą elektroniczną, zgłaszanie uwag i opinii lub sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami ich rodziców i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, cyfrowej lub technicznej lub informacyjno-komunikacyjnej z jakimi się zmagają podczas kontaktów z placówką. |
Realizacja w całym okresie działania |
Data sporządzenia 24.02.2021
Sporządził : Zwiedził:
Barbara Lisowska Teresa Dyrkacz
Informacje
administrator
administrator
24.02.2021
24.02.2021
Szkoła Podstawowa NR 2 w Pstrągowej