Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Pstrągowej

Pstrągowa 406, 38-121 Pstrągowa

 sp2pstragowa@czudec.pl

 

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Pstrągowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp2.pstragowa.pl

Data publikacji strony internetowej: 2010-10-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-08.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu pewne dokumentny opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

- pochodzą z różnych źródeł;

- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiło wpływ na ich docelową treść oraz kształt;

- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;

- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;

- załączniki w postaci sanów dokumentów np. w formacie pdf nie są dostosowane do osób niepełnosprawnych;

- na stronie znajdują się zdjęcia, które nie zawsze posiadają opisy alternatywne, co zawiera fotografia, napisy te są sukcesywnie dodawane do starszych zdjęć;

- brak audio deskrypcji dla materiałów multimedialnych przesłanych przez podmiot zewnętrzny. 

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Teresa  Dyrkacz, e-mail:sp2pstragowa@czudec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 172779108. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy, prowadzą do niego schody. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto są jeszcze dwa wejścia od strony południowej budynku  oraz od parkingu szkolnego – dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w określonych godzinach, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne. 
  2. Parter budynku częściowo jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową (wejście od południowej strony budynku).
  3. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze budynku szkoły w każdej sprawie.
  4. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  5. W budynku na każdym poziomie (parter i piętro) znajduje się korytarz.
  6. Budynek nie posiada wind.
  7. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
  8. Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych, bez wyznaczonego miejsca postojowego dla pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  9. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
  10. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. 

 

Dodatkowe informacje dotyczące strony www

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury, mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza TAB.   
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.    
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności - klawisz TAB.      
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.      
  • Kontrast elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.
  • Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:  zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu dwa rodzaje, zmiana na kolor czarno -biały, podkreślenie linków,  zmiana rozmiaru strony wystarczy nacisnąć ikonkę znajdującą się z lewej strony.
  • Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:          

Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge:
           
< >               [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok               [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok                  

Opera:
           
< >               [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok               [-] aby pomniejszyć widok              

 

 

KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Szkołę Podstawową NR 2 w Pstrągowej,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności Szkoły Podstawowej NR2 w Pstrągowej w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:

  • opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
  • oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
  • szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak
    i wewnątrz budynku szkoły,
  • wskazywaniem do stosowania rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób
    z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
  • współpracą ze środowiskami osób z niepełnosprawnościami.

 

 

 

 

 

Kontakt:

Szkoła Podstawowa NR 2 w Pstrągowej
38-121 Pstrągowa 406

tel. 17-2779108,  e-mail: sp2pstragowa@czudec.pl

 

Koordynator ds. dostępności w Szkole Podstawowej NR 2 w Pstrągowej
Teresa Dyrkacz
tel. 17-2779108
e-mail: sp2pstragowa@czudec.pl

 

Zarządzenie Dyrektora w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu roboczego ds. dostępności w Szkole Podstawowej Nr 2 w Pstrągowej znajduje się w zakładce - "Zarządzenia". 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 376
Utworzono dnia: 09.02.2021
Dokument wprowadził:
administrator
Dokument opublikował:
administrator
Dokument wytworzył:
25.02.2021r.
Wytworzono:
25.02.2021r.
Podmiot udostępniający informację:
Szkoła podstawowa NR 2 w Pstrągowej

Historia publikacji

  • 20.03.2021 16:02, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 10.03.2021 18:24, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 10.03.2021 13:56, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności