Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Szkoła Podstawowa Nr 2 w Pstrągowej

Pstrągowa 406, 38-121 Pstrągowa

 sp2pstragowa@czudec.pl

 

Rok 2020/2021

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 7/2020/2021

Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Pstrągowej

z dnia 24 lutego  2021 roku

PLAN DZIAŁANIA  NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2021-2022

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W PSTRĄGOWEJ

 

Na postawie  art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

 

Lp.

Zakres działań

Realizujący zadania

wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Terminy

1

Stworzenie internetowej strony BIP szkoły.

Dyrektor

Umowa z firmą zewnętrzną

Luty 2021

2

Dostosowanie strony internetowej szkoły dla osób niepełnosprawnych, zmiana strony www. Szkoły.

Dyrektor

Umowa z firmą zewnętrzną

Luty 2021

3

Powołanie koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora. Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej  BIP szkoły.

Dyrektor

Zarządzenie dyrektora szkoły

Zamieszczenie informacji na stronie BIP szkoły

Luty 2021

4

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator

Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 20219 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Przedłożenie dyrektorowi do zatwierdzenia.

Publikacja na stronie internetowej BIP.

Marzec 2021

5

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej.

Zapewnienie dostępu alternatywnego.

Koordynator

Podanie na stronie internetowej BIP informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektoniczny, cyfrowym i informatycznym z art. 6 ustawy

Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wparcia  innej osoby, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej).

Realizacja w całym okresie działania

6

Analiza stanu obiektu szkolnego pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna.

 

Wewnętrzny audyt dotyczący  architektonicznej dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych.

Koordynator

 

 

 

 

 

Inspektor BHP

Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych  istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Konsultacje i przekazanie propozycji dotyczących  alternatywnych rozwiązań.

Zaplanowanie propozycji  zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności w każdym obszarze.

Marzec

2021

7

Zewnętrzny audyt  o stanie dostępności cyfrowej.

Koordynator

 

Informatyk szkolny

Firma zewnętrzna P.W PROJEKT.

Uzyskanie danych o możliwościach dostępności cyfrowej szkolnej strony internetowej i strony BIP.

Zaplanowanie propozycji zmian, alternatywnych rozwiązań  oraz oszacowanie kosztów poprawy dostępności w tym obszarze.

Marzec

2021

8

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu.

Koordynator

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. 

Marzec 2021

Do 25.03. br.

9

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz. U. 2019. Poz.1696 ze zm.).

Koordynator

Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi i opublikowanie na stronie BIP szkoły.

Do 31 marca 2021

10

Tworzenie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych i miejsc rodzinnych.

Koordynator

Aktualizacja dostępności architektonicznej i technicznej

Kwiecień /maj2021

11

Oznaczenie  drogi dojścia do budynku i ewakuacji dla osób niepełnoprawnych,  poprawa planów technicznych  parteru.

Koordynator

Inspektor BHP

Zakupienie znaków odpowiednich, poprawienie planów ewakuacji i planów technicznych budynku, w szczególności parteru.

Maj/ lipiec 2021

12

Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami , a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej  z jakimi się zmagają podczas kontaktów ze szkołą SP 2 w Pstrągowej

Koordynator

Pracownicy szkoły

Zbieranie informacji ustnych pisemnych lub drogą elektroniczną, zgłaszanie uwag i opinii lub sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami ich rodziców i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, cyfrowej  lub technicznej lub informacyjno-komunikacyjnej z jakimi się zmagają podczas kontaktów z placówką.

Realizacja w całym okresie działania

 

Data sporządzenia                                                                                24.02.2021

Sporządził :                                                                                              Zwiedził:

Barbara Lisowska                                                                                  Teresa Dyrkacz

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 447
Utworzono dnia: 11.04.2021
Dokument wprowadził:
administrator
Dokument opublikował:
administrator
Dokument wytworzył:
24.02.2021
Wytworzono:
24.02.2021
Podmiot udostępniający informację:
Szkoła Podstawowa NR 2 w Pstrągowej

Historia publikacji

  • 11.04.2021 22:05, Administrator
    Edycja strony: Rok 2020/2021
  • 11.04.2021 22:01, Administrator
    Dodanie załącznika: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  • 11.04.2021 21:53, Administrator
    Dodanie strony: Rok 2020/2021